Vanliga frågor
Hur och när får jag inloggningslänken och lösenordet till utbildningsmiljön?
- Du får dem som ett e-postmeddelande och sms.
- De anländer praktiskt taget omedelbart.
OBS: Länken och lösenordet skickas till den adress och det telefonnummer som finns angivet i utbildningsmiljön. Till e-postadressen i utbildningsmiljön skickas meddelanden, eventuella intyg samt återställningslänk för lösenord. Kontrollera dina uppgifter i utbildningssystemet och var noga med att uppge korrekt e-postadress.
Om du inte har en profil i utbildningsmiljön (dvs. om du inte har gjort RATEKO:s webbutbildningar tidigare) eller om du har bytt företag, skapas din profil baserat på beställningsinformationen.
Vilka uppgifter behöver jag för att logga in i utbildningsmiljön?
- Ditt skattenummer
- Ditt företags FO-nummer
- Ditt telefonnummer
- Lösenordet du fick via e-post och sms
OBS: Inloggningsuppgifter och utbildningsresultat är personliga. Om du redan har en profil i utbildningsmiljön (du har tidigare genomfört RATEKO:s webbutbildningar), har inloggningsuppgifterna skickats till kontaktuppgifterna som finns i utbildningsmiljön.
OBS: Du kan logga in utan FO-nummer om FO-numret inte har angetts vid beställningen (möjligt vid engångsbeställningar). Använd inloggningsuppgifterna som du fick i meddelandet.
Jag kan inte logga in i utbildningen. Vad ska jag göra?
- Kontrollera att du har angett ditt skattenummer korrekt.
- Kontrollera FO-numret.
- Kontrollera ditt telefonnummer.
- Kontrollera att du har kopierat lösenordet du fick via e-post och sms korrekt. Om du inte kommer ihåg ditt lösenord, gå in på https://eperehdytys.mmg.fi/ och välj “Glömt användarnamn eller lösenord?” och ändra ditt lösenord.
OBS: Återställningslänken skickas till de kontaktuppgifter du har i utbildningsmiljön (e-postadressen kan vara en annan än den adress som uppgavs vid beställningen). Om återställningslänken inte kommer till någon av dina e-postadresser, kontrollera skräppostmappen. Om du inte hittar återställningslänken i din skräppostmapp, vänligen kontakta kundtjänst: ekoulutukset@rateko.fi.
Jag har glömt mitt lösenord. Vad ska jag göra?
Ändra ditt lösenord https://eperehdytys.mmg.fi/ genom att välja “Glömt användarnamn eller lösenord?“
OBS: En återställningslänk skickas till den kontaktinformationen som finns i din information i utbildningsmiljön. (E-postadressen kan vara en annan än den adress som uppgavs vid beställningen.) Om återställningslänken inte kommer till någon av dina e-postadresser, kontrollera skräppostmappen. Om du inte hittar återställningslänken i din skräppostmapp, vänligen kontakta kundtjänst: ekoulutukset@rateko.fi.
Jag kan logga in i utbildningsmiljön men jag kan inte se utbildningen i kursvyn. Vad ska jag göra?
Vänligen kontakta kundtjänst ekoulutukset@rateko.fi. Inkludera dina egna uppgifter i meddelandet och kom ihåg att även bifoga ditt skattenummer.
Kan jag spara en påbörjad beställning och slutföra den senare?
Du kan inte spara beställningen om den är ofullständig, eftersom informationen i beställningen inte lagras i webbläsarens minne. Gör därför beställningen från början till slut, så att du inte behöver fylla i formuläret och ange informationen på nytt.
Hur köper/beställer jag en utbildning?
Anvisningar för hur du beställer en utbildning och hanterar beställningar finns på webbplatsen: https://verkkokauppa.rateko.fi/sv/stodmaterial/
Endast en produkt kan läggas till i varukorgen per beställning. Du kan inte kombinera en fortlöpande prenumeration med en engångsbeställning vid samma beställningstillfälle. Om du vill beställa olika utbildningar till samma deltagare, gör flera beställningar.
Deltagaruppgifterna behöver fyllas i noggrant och korrekt så att systemet kan skicka utbildningens inloggningsanvisningar och -uppgifter till deltagaren. Deltagarens skattenummer ska finnas i byggbranschens skattenummerregister. Skattenumret kan kontrolleras i tjänsten omavero.fi på adressen https://avoinomavero.vero.fi/ eller på ID-kortet med foto som används på byggarbetsplatsen. Om deltagarens skattenummer inte finns i registret, anmäl det till skattenummerregistret, till exempel genom att ringa skattemyndighetens servicenummer 029 497 070 (samtalspris msa/lna). Obs! Webbutiken kontrollerar skattenumret som anges i deltagarens information. Felaktiga eller ofullständiga deltagaruppgifter orsakar problem och kräver förtydligande senare. Kontrollera därför att alla uppgifter är korrekta!
Om du får ett meddelande om att ditt skattenummer inte finns i byggbranschens register när du fyller i deltagaruppgifterna, trots att du vet att det finns där, testa följande:
- Kontrollera att det inte finns några extra tecken före eller efter numret, t.ex. mellanslag.
- Uppdatera sidan.
- Byt webbläsare och försök igen.
- Kontakta kundtjänst på ekoulutukset@rateko.fi om du inte kan göra en beställning efter att ha följt dessa steg.
Hur vet jag att min beställning har mottagits?
Du får en orderbekräftelse via e-post med all beställningsinformation och en lista över de personer för vilka licensen (=studiebehörigheten) har köpts. Om du inte får en orderbekräftelse, kontrollera din skräppost. Vid behov, vänligen kontakta kundtjänst på ekoulutukset@rateko.fi.
Obs. Utbildningsdeltagaren får ett eget meddelande med inloggningsuppgifter till utbildningen. Deltagaren kan logga in på utbildningen först efter att denne har fått meddelandet. Meddelandet innehåller ett personligt lösenord och en länk till utbildningen.
Vad är skillnaden mellan en fortlöpande prenumeration och en engångsbeställning?
En fortlöpande prenumeration underlättar för företag att upprätthålla arbetssäkerhetskompetensen. Utbildningen beställs en gång för deltagaren och förnyas vid varje ny prenumerationsperiod tills att den fortlöpande prenumerationen sägs upp. Prenumerationsperioden för ePerehdytys är 1 år, för eKosteus 5 år. En fortlöpande prenumeration är ett prenumerationsformat avsett endast för företag. En privatperson kan inte beställa en fortlöpande prenumeration.
En faktura skickas automatiskt till prenumeranten av den fortlöpande prenumerationen när en ny prenumerationsperiod inleds, tills att den fortlöpande prenumerationen sägs upp. Innan den nya prenumerationsperioden inleds och när den ändras, skickas en påminnelse till prenumeranten om utbildningen som snart ska förnyas. Inloggningsuppgifterna skickas till utbildningsdeltagaren i början av prenumerationen och när den förnyas. Deltagarna har ett år på sig att genomföra utbildningen, och ett godkänt resultat gäller i ett år från dagen för slutförandet.
Faktureringen baseras på beställda studiebehörigheter (=tillträde till kursen), inte slutförda kurser. Alla fortlöpande prenumerationer förnyas automatiskt när en ny faktureringsperiod inleds, oavsett om utbildningen har slutförts eller inte. Eftersom faktureringen baseras på antalet studiebehörigheter och inte på slutförda kurser, är det viktigt att beställaren ser till att arbetstagarnas uppgifter är uppdaterade och tar bort de fortlöpande prenumerationerna för de anställda som inte längre arbetar kvar.
Prenumeranten kan själv säga upp den fortlöpande prenumerationen. Prenumerationen avslutas i webbutiken och kundens prenumeration upphör i slutet av den aktuella faktureringsperioden.
Vid engångsbeställning beställs, betalas och slutförs utbildningen vid ett tillfälle. En engångsbeställning kan göras antingen av ett företag eller av en privatperson.
Hur länge gäller en studiebehörighet?
- ePerehdytys: Studiebehörigheten gäller ett år från beställningsdatumet, och utbildningen kan genomföras under denna tidsperiod. Godkänt resultat från ePerehdytys gäller i ett år.
- eKosteus: Studiebehörigheten gäller ett år från beställningsdatumet, och utbildningen kan genomföras under denna tidsperiod. Godkänt resultat från eKosteus gäller i fem år.
- eKemikaali: Studiebehörigheten gäller ett år från beställningsdatumet, och utbildningen kan genomföras under denna tidsperiod. Godkänt resultat från eKemikaali gäller i fem år.
- eKierrätys: Studiebehörigheten gäller ett år från beställningsdatumet, och utbildningen kan genomföras under denna tidsperiod.
- eKestävyys: Studiebehörigheten gäller ett år från beställningsdatumet, och utbildningen kan genomföras under denna tidsperiod.
- eTeline: Studiebehörigheten gäller ett år från beställningsdatumet, och utbildningen kan genomföras under denna tidsperiod. Godkänt resultat från eKosteus gäller i fem år.
- eTiivistys: Studiebehörigheten gäller ett år från beställningsdatumet, och utbildningen kan genomföras under denna tidsperiod.
- Fortbildning för ställningsbyggare certifierad på nivå 1: Studiebehörigheten gäller en månad från beställningsdatumet, och utbildningen kan genomföras under denna tidsperiod.
Beställaren kan se studiebehörighetens giltighetstid genom att logga in i webbutiken och kontrollera sina beställningar under fliken Beställningar på sidan Hantera beställningar. Giltigheten för slutförda kurser syns inte i webbutiken.
Vilka utbildningar finns som fortlöpande prenumerationer?
ePerehdytys och eKosteus kan beställas som fortlöpande prenumerationer, och då fortsätter prenumerationen och fakturan skickas automatiskt tills dess att den fortlöpande prenumerationen sägs upp. Det är också möjligt att göra en engångsbeställning på utbildningarna ePerehdytys och eKosteus.
- Prenumerationsperioden för ePerehdytys är 12 månader och inleds i samband med beställningen.
- Prenumerationsperioden för eKosteus är 5 år och inleds i samband med beställningen.
Vilka utbildningar finns som engångsbeställningar, det vill säga icke-fortlöpande prenumerationer?
eTeline, eKemikaali, eKierrätys, eKestävyys och eTiivistys finns som engångsbeställningar. Beställningen är giltig utbildningsspecifikt 1–12 månader från beställningen. Licensen börjar gälla i samband med att användaruppgifterna skickas ut. Det är också möjligt att göra en engångsbeställning på utbildningarna ePerehdytys och eKosteus.
Varför måste jag i beställningen ange e-postadress och telefonnummer för varje deltagare?
Utbildningen köps genom att beställa en studiebehörighet/deltagare till kursen. Vi skickar inloggningslänken och lösenordet till den e-postadress och det telefonnummer som angivits vid beställningen, om deltagaren ännu inte har en profil i utbildningsmiljön, så informationen måste registreras för varje deltagare i kursen. Obs! Det finns möjlighet till CSV-import i webbutiken vid leverans av stora mängder data.
Jag har redan en profil i utbildningsmiljön, men min e-postinformation har ändrats. Vilken adress skickas meddelanden till?
Inloggningslänken skickas till den e-postadress som finns i utbildningsmiljön. Deltagarens e-postadress som angetts i beställningen uppdateras inte automatiskt i utbildningsmiljön om deltagaren redan har en befintlig profil i utbildningsmiljön. Till e-postadressen i utbildningssystemet skickas eventuella intyg samt återställningslänk för lösenord. Av denna anledning ombeds deltagaren i utbildningsmiljön att kontrollera och korrigera sina kontaktuppgifter vid behov innan utbildningen påbörjas. Vid inloggningsproblem, vänligen kontakta eKoulutus kundtjänst ekoulutukset@rateko.fi.
Jag håller på att beställa en utbildning till en medarbetare, men jag vet inte hens e-postadress. Hur ska jag genomföra beställningen?
Ange till exempel din egen e-postadress i beställningen. Observera att meddelandet med inloggningsuppgifter (kod och länk) i detta fall skickas som ett e-postmeddelande till denna adress. Du måste då förmedla informationen till arbetstagaren.
Jag håller på att beställa en utbildning till en medarbetare, men jag vet inte hens telefonnummer. Hur ska jag genomföra beställningen?
Ange till exempel ditt eget telefonnummer i beställningen. Observera att meddelandet med inloggningsuppgifter (kod och länk) i detta fall skickas som ett sms till detta nummer. Du måste då förmedla informationen till arbetstagaren.
Vad ska jag göra om jag vill säga upp en fortlöpande prenumeration?
I enlighet med webbutikens beställnings-, leverans- och betalningsvillkor gäller den fortlöpande prenumerationen för varje produkt i 1–5 år åt gången tills vidare. Prenumerationen måste sägas upp minst en månad (1 mån.) innan den nya faktureringsperioden inleds, detta görs i webbutiken eller genom att kontakta kundtjänst på laskutus@ekoulutukset.fi. Uppsägningen träder i kraft i början av den nya faktureringsperioden.
Anvisningar för hur du beställer en utbildning och hanterar beställningar finns på webbplatsen: https://verkkokauppa.rateko.fi/sv/stodmaterial/
Utbildningarna ePerehdytys och eKosteus som har genomförts via Vastuu Group före den 1 juni 2021 överförs till Ratekos webbutik. Var kan jag se vilka beställningar jag har gjort i webbutiken?
Beställningarna är kopplade till den person som gjorde beställningen och finns i webbutiken under fliken Beställningar på sidan Hantera beställningar.
Registrera dig i webbutiken på adressen https://verkkokauppa.rateko.fi/sv/my-account/. Använd samma e-postadress som du använde när du beställde via Vastuu Group.
Varför måste jag registrera mig i webbutiken?
Det är en bra idé att registrera sig i webbutiken för att kunna hantera och se de beställningar du har gjort. För att kunna beställa mot faktura måste du registrera dig och logga in.
Hur registrerar jag mig i webbutiken?
- Gå till adressen https://verkkokauppa.rateko.fi/sv/my-account/.
- Klicka på Registrera dig och fyll i de uppgifter som krävs.
- Tänk på att det är du själv som skapar ditt lösenord. Lösenordet måste innehålla minst tolv tecken. För att skapa ett starkt lösenord, använd både STORA och små bokstäver, siffror och specialtecken (! ” ? $ % ^ &).
- Klicka på REGISTRERA.
- Nu har du ett användarnamn som är din e-postadress och ett lösenord som du har skapat själv.
- Med dessa kan du logga in i webbutiken för att beställa och även se vilka beställningar du har gjort.
Hur loggar jag ut från webbutiken?
För att logga ut från webbutiken, klicka på Logga ut.
Jag har tidigare beställt ePerehdytys via Vastuu Group. Hur får jag ett användarnamn och lösenord till webbutiken nu?
För att få användarnamn och lösenord, gå till webbutiken och registrera dig:
- Gå till adressen https://verkkokauppa.rateko.fi/sv/my-account/.
- Välj Registrera dig och fyll i de nödvändiga uppgifterna.
- Tänk på att det är du själv som skapar ditt lösenord. Lösenordet måste innehålla minst tolv tecken. För att skapa ett starkt lösenord, använd både STORA och små bokstäver, siffror och specialtecken (! ” ? $ % ^ &).
- Klicka på REGISTRERA.
- Nu har du ett användarnamn som är din e-postadress och ett lösenord som du har skapat själv.
- Med dessa kan du logga in i webbutiken för att beställa och även se vilka beställningar du har gjort.
Hur visar och hanterar jag mina beställningar?
Anvisningar för hur du beställer en utbildning och hanterar beställningar finns på webbplatsen: https://verkkokauppa.rateko.fi/sv/stodmaterial/
Hur tar jag bort deltagare från en fortlöpande prenumeration?
Anvisningar för hur du beställer en utbildning och hanterar beställningar finns på webbplatsen: https://verkkokauppa.rateko.fi/sv/stodmaterial/
Hur säger jag upp prenumerationer?
I enlighet med webbutikens beställnings-, leverans- och betalningsvillkor gäller den fortlöpande prenumerationen för varje produkt i 1–5 år åt gången tills vidare. Prenumerationen måste avslutas minst en månad (1 mån.) innan den nya faktureringsperioden inleds, detta görs i webbutiken eller genom att kontakta kundtjänst på laskutus@ekoulutukset.fi. Uppsägningen träder i kraft i början av den nya faktureringsperioden.
Anvisningar för hur du beställer en utbildning och hanterar beställningar finns på webbplatsen: https://verkkokauppa.rateko.fi/sv/stodmaterial/
Hur lägger jag till deltagare i en fortlöpande prenumeration?
Nya deltagare kan inte läggas till i befintliga prenumerationer. Gör en ny beställning för nya deltagare i webbutiken.
Var kan jag se giltigheten för mina beställningar?
Du kan se giltigheten för en beställning genom att logga in i webbutiken och kontrollera dina beställningar i vyn Hantera beställningar. Anvisningar för hur du beställer en utbildning och hanterar beställningar finns på webbplatsen: https://verkkokauppa.rateko.fi/sv/stodmaterial/
Var kan jag se våra medarbetares resultat och deras giltighet?
Om du har lagt till personen i Vastuu Groups tjänst Personalhantering och arbetsgivaren har en Valtti+-licens, genom vilken informationen auktoriseras till den som frågar efter dem, kan du i Vastuu Groups elektroniska tjänster och på Valttikortet kontrollera hur länge godkända resultat från utbildningarna ePerehdytys, eKemikaali och eKosteus är giltiga. Godkända resultat visas också i passagekontrollsystemet Zeroni.
Kommer jag att få en faktura för en annullerad beställning?
En beställning som har sagts upp i webbutiken träder i kraft vid inledningen av nästa faktureringsperiod. Det går inte att säga upp prenumerationen när det är mindre än en månad kvar tills att en ny beställningsperiod inleds. I annat fall vänligen kontakta kundtjänst på ekoulutukset@rateko.fi.
Min medarbetare hann slutföra utbildningen innan jag annullerade beställningen, kan jag ändå få pengarna tillbaka?
Om utbildningen har slutförts innan beställningen annulleras debiterar vi för genomförda utbildningar. Kontakta alltid kundtjänst på ekoulutukset@rateko.fi om detta inträffar.
Varför kan jag inte se min beställning på sidan Hantera beställningar i webbutiken?
Om du inte ser alla dina beställningar i avsnittet Hantera beställningar i webbutiken, kontakta kundtjänst ekoulutukset@rateko.fi.
Beställningar som gjorts i webbutiken visas i användaruppgifterna för den person som genomfört beställningen. Beställningen visas således endast via ett användarnamn. Om du vill överföra beställningen till ett annat användarnamn, vänligen kontakta kundtjänst via e-post ekoulutukset@rateko.fi
Vad baseras faktureringen på?
Faktureringen baseras på antalet beställda studiebehörigheter för anställda, inte på slutförda kurser. Därför är det viktigt att den som beställer håller medarbetarinformationen uppdaterad och tar bort de medarbetare som inte längre arbetar i organisationen.
Kan jag köpa mot faktura?
Du kan köpa en engångsbeställning eller fortlöpande prenumeration mot faktura. För att köpa mot faktura behöver du ha ett FO-nummer och logga in i webbutiken. Om FO-numret i beställningen inte finns i kundregistret, skapas kunden utifrån beställningen. Nätfakturering är den primära faktureringsformen som används när det är möjligt. Om det inte finns någon nätfakturainformation i registret, används e-postfaktura.
Hur ändrar jag mina faktureringsuppgifter?
Kontakta laskutus@ekoulutukset.fi och ange dina nya uppgifter.
Hur betalar jag för en engångsbeställning?
Du kan betala en engångsbeställning antingen i samband med köpet som en nätbetalning via Paytrail eller mot faktura. För att köpa mot faktura behöver du ha ett FO-nummer och logga in i webbutiken.
Hur lång tid har jag på mig att betala en faktura?
Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar.
Vårt företag har fått en utbildning till rabatterat pris. Kommer vi att få samma rabatt i fortsättningen?
Om ert företag har fått rabatt tidigare får ni den även i fortsättningen förutsatt att du är medlem i ett av RT:s förbund. Rabatten tillämpas automatiskt på ordern. Om ert företag omfattas av mer än en rabatt, bestäms rabatten enligt den största rabatten. Om du har några frågor om rabatter, vänligen kontakta ekoulutukset@rateko.fi.
Får vårt företag rabatt på produkterna i webbutiken?
Följande parter får rabatt på utbildningarna ePerehdytys, eKosteus, eTeline, eKestävyys, eKierrätys och eKemikaali:
- Rakennusteollisuus RT ry:s medlemsföretag
- Yrkesläroanstalter och yrkeshögskolor inom byggbranschen
- Medlemmar i eKosteus-utvecklingsgrupp
Dessutom, yrkesläroanstalter och yrkeshögskolor inom byggbranschen får rabatt påutbildningen eTiivistys.
Beställaren behöver inte ange en separat rabattkod för att få medlems- eller läroanstaltsförmånen – det rabatterade priset visas i slutet av beställningen i beställningsöversikten. Beställningen måste slutföras och rabatten visas i slutsumman.
Hur beställer en läroanstalt en avgiftsfri utbildning för studerande?
Läroanstalten köper utbildningen som en engångsbeställning i webbutiken men behöver inte betala för den utan får den gratis. Läroanstalten identifieras med FO-nummer i samband med köpet. Om en läroanstalt beställer från webbutiken för första gången, ska den meddela läroanstaltens FO-nummer per e-post till ekoulutukset@rateko.fi.
Jag har frågor om en faktura. Vart ska jag vända mig?
Ange ordernumret i meddelandets ämnesrad.
Varför har våra uppgifter överförts till webbutiken?
Webbutbildningens beställning, fakturering och kundtjänst överfördes den 1 juni 2021 från Vastuu Group till Suomen Rakennusmedia. Vastuu Group har slutat producera de här tjänsterna. Det går inte längre att beställa utbildningarna ePerehdytys och eKosteus via tjänsten Personalhantering. Samtidigt överfördes den operativa informationen om beställningarna till Ratekos webbutik.
Webbutikens dataskyddsbeskrivning https://verkkokauppa.rateko.fi/sv/dataskyddsbeskrivning/
Dataskyddsbeskrivning för eKoulutukset https://rateko.fi/tietosuojaseloste-ekoulutukset
Hur ges samtycke till utlämnande av personuppgifter?
En person som anmäler sig till alla kurser måste samtycka till användningen av sina personuppgifter när han eller hon loggar in för första gången. Användaren kan inte komma åt kursen innan samtycke ges. Om personen har lagts till i Vastuu Groups tjänst Personalhantering och arbetsgivaren har en Valtti+-licens, genom vilken informationen auktoriseras till den som frågar efter dem, kan man i Vastuu Groups elektroniska tjänster och på Valttikortet kontrollera hur länge godkända resultat från utbildningarna ePerehdytys, eKemikaali och eKosteus är giltiga. Godkända resultat visas också i passagekontrollsystemet Zeroni.
Vad har förändrats i orderhanteringen?
De gamla beställningsuppgifterna överfördes från Vastuu Groups tjänst “Ilmoita” till webbutiken den 1 juni 2021. Utbildningscentret Rakennusteollisuuden Koulutuskeskus RATEKO:s och Suomen Rakennusmedias ePerehdytys- och eKosteus-utbildningar beställs och hanteras via RATEKO:s webbutik (https://verkkokauppa.rateko.fi). Utbildningarna ePerehdytys och eKosteus beställs inte längre från Vastuu Groups tjänst “Ilmoita” (numera tjänsten Personalhantering). Ibruktagningen av den nya webbutiken förutsätter inga åtgärder beträffande faktureringen och påverkar inte heller befintliga ePerehdytys- och eKoulutus-beställningar. I fortsättningen skickas fakturan från Suomen Rakennusmedia Oy.
Vem kan se de överförda beställningarna i webbutiken?
Beställningsinformationen har överförts från Vastuu Group till webbutiken till den huvudanvändare under vilken informationen fanns i Vastuu Groups system. När hen registrerar sig i webbutiken från adressen https://verkkokauppa.rateko.fi/sv/my-account/ med samma e-postadress som har funnits i Vastuu Groups information, ser hen de överförda och i butiken genomförda beställningarna i webbutiken i avsnittet Beställningar.
Information om huvudanvändarna och deras e-postadresser har lämnats av Vastuu Group. Beställningen är endast synlig för en person.
Hur kan gamla beställningar ändras?
Anvisningar för hur du beställer en utbildning och hanterar beställningar finns på webbplatsen: https://verkkokauppa.rateko.fi/sv/stodmaterial/
Hur loggar en deltagare in på kursen?
Ny inloggningslänk för utbildning: https://eperehdytys.mmg.fi/
Ett nytt lösenord för utbildningsmiljön har skickats till utbildningsdeltagarna via e-post och sms. Om meddelandet inte har kommit fram kan det ha hamnat i skräppostmappen.
Om deltagaren inte hittar meddelandet, får hen ett nytt lösenord till utbildningsmiljön genom att på inloggningssidan välja Har du glömt ditt användarnamn eller lösenord? Om återställningslänken inte kommer till e-posten eller telefonnumret och inte finns i deltagarens skräppostmapp, skicka en ny begäran om lösenord till kundtjänst via länken Glömt lösenordet?
Obs! Begäran om lösenord behandlas manuellt och det kan uppstå förseningar i behandlingen, så lösenordet uppdateras inte omedelbart.
Vid inloggning i utbildningen krävs ett personligt skattenummer.
eKoulutus kundtjänst
Öppet vardagar 8.00-16.00
ekoulutukset@rateko.fi
laskutus@ekoulutukset.fi